محل تبلیغات شما

مشاغل کوچک بسیاری از جمله بازاریابی را برای مدیریت دارند. این راهنما شما را با مفاهیم اصلی بازاریابی مشاغل کوچک آشنا می کند.

هنگامی که شما یک تجارت جدید یا کوچک هستید و بودجه یا منابع دیگری برای یک برنامه بازاریابی در مقیاس کامل ندارید ، چه کاری باید انجام دهید؟

در واقع ، شما می توانید کارهای زیادی را که دارید انجام دهید. این راهنما به شما کمک می کند بدون شکستن بودجه خود ، یک استراتژی بازاریابی در مشاغل کوچک را به کار بگیرید.                       

جیسون دمرز ، مدیرعامل EmailAnalytics گفت: "یک استراتژی بازاریابی تجاری مجموعه ای از تاکتیک ها است که برای افزایش آگاهی از تجارت شما و در عین حال فروش و درآمد از طریق جذب مشتری جدید ، طراحی شده است ." 

استیون جینکه ، بنیانگذار و مدیرعامل Digimark Australia ، افزود که مردم به دنبال حل مشکلی ، سرگرمی یا حواس پرتی هستند. اگر محصول یا خدمات شما هر یک از این نیازها را برآورده کند ، مشتری جذب خواهید کرد.

اما محصول و خدمات شما نمی توانند حرف بزنند. آنها به كمك كمكی نیاز دارند و آنجاست كه یك استراتژی بازاریابی مطرح می شود.

چگونه استراتژی بازاریابی مشاغل کوچک خود را توسعه دهیم

اولین قدم برای توسعه استراتژی بازاریابی مشاغل کوچک شما ، فکر کردن در مورد مخاطبان خود است.

دمرز گفت: "اگر می خواهید توسط مخاطب مورد نظر خود پیدا شوید ، به بازاریابی نیاز دارید." "اگر رقبای شما در حال بازاریابی هستند اما شما در این کار نیستید ، رقبای شما تمام تجارت را به جای شما به دست می آورند."

مخاطبان شما آنجا هستند ، اما اگر تجارت خود را در آنجا قرار ندهید ، ممکن است آنها از شما اطلاع نداشته باشند.

جینکه گفت: "بدون بازاریابی ، شما به فروش سخت متکی هستید." "شما به افرادی نزدیک می شوید که آماده نیستند ، نمی دانند شما کی هستید و حتی ممکن است ندانید که آنها مشکلی دارند. بازاریابی به مردم کمک می کند تجارت کوچک را کشف کنند ، مشکلی که دارند و راه حلی را که تجارت ارائه می دهد شناسایی کنند. به عنوان راه حل برای آنها ، و احساس فشار نکنید بلکه در عوض راحت باشید. "

مراحل زیر می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه اساسی ایجاد کنید که از آن استراتژی بازاریابی بزرگتر شکل بگیرد. در اینجا نحوه تعریف نام تجاری خود و شروع به جذب مخاطبان خود آورده شده است.

1. برند خود را تعریف کنید.

استراتژی بازاریابی شما البته با کسب و کاری که مارک دیگری دارد متفاوت خواهد بود. به طور معمول وقتی به نام تجاری فکر می کنید ، به نام شرکت مانند Apple یا Sony نیز فکر می کنید. با این حال ، این همه معنی یک برند نیست. بنابراین ، چگونه برند خود را می فهمید؟

جائنکه گفت: "توسعه نام تجاری اولین قدم جامع در هر استراتژی بازاریابی است." "شما ابتدا باید دلیل کسب و کار خود را شناسایی کنید. اگر افراد نمی توانند با شما همذات پنداری کنند و چرا کاری را که انجام می دهید انجام می دهید ، مارک تجاری ندارید. یک داستان تجاری را بسازید ، نشان دهید که چگونه تجارت می کنید صدا ، تایپوگرافی و آرم نیز برای [تعریف] نام تجاری مهم هستند ، اما به اندازه داستان برند مهم نیستند. این چسب است که همه چیز را در کنار هم نگه می دارد. "

2. ایجاد آگاهی از برند.

هنگامی که نام تجاری خود را تعریف کردید ، قدم بعدی اطمینان از این است که مردم در مورد آن اطلاعات کسب کنند. هر شخصی که از برند شما آگاه باشد مشتری بالقوه ای است. 

جینکه گفت: "محتوا یکی از بهترین راه ها برای افزایش آگاهی از برند است." "محتوای ویدئویی ، نوشتاری و شنیداری به برجسته کردن تجارت به عنوان یک متخصص در صنعت کمک می کند و ارزش را فراهم می کند بدون اینکه مشتری احساس کند در معرض خطر است."

آلیسون ورو هالن ، مالک خدمات نوشتن AV ، گفت که محتوا قطعاً مهم است ، اما همچنین مهم است که آن را به افراد مناسب - مخاطبان هدف خود ارائه دهید.

"بازاریابی محتوا ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و شبکه سازی همه مهم هستند ، اما مراقب باشید که گزینه های زیادی برای این سه مورد وجود دارد ، بنابراین اولین قدم را در جایی که مخاطبان هدف خود را شناسایی می کنید و جایی که آنها در آن جا هستند ، فراموش نکنید. مطمئن باشید که تلاش های بازاریابی شما را در مقابل افراد مناسب قرار می دهد. "

3. انجام تحقیقات بازار.

اگر در تشخیص اینکه مخاطب شما چه مشکلی است ، اولین قدم انجام تحقیقات بازار است. 

جینکه گفت: "تحقیقات بازار به شما کمک می کند محصول یا خدمات مناسبی داشته باشید ، میزان اشباع بازار ، خلأهایی را که می توانید پر کنید و . قیمت مناسب." "برای این کار ، شما باید از گوش دادن های اجتماعی در فیس بوک و به ویژه توییتر استفاده کنید. به گروه ها بپیوندید و بفهمید مردم با چه مشکلاتی روبرو هستند. به انجمن هایی مانند Quora و Reddit نگاه کنید ، و س questionsالاتی را که پرسیده شده ضبط کنید. همه اینها را کنار هم قرار دهید و به دنبال نقاط مشترک باشید. این س questionsالات مشترک نقاط درد آنها است. " 

دمرز گفت که او از ابزاری به نام Ubersuggest برای تحقیق در مورد رقبا و شناسایی نقاط قوت ، ضعف و فرصت های آنها استفاده می کند.

4- شخصیت خریدار را کنار هم قرار دهید.

یکی دیگر از ابزارهای مفید برای به دست آوردن مخاطب و تعیین دقیق مخاطبان مختلفی که هدف قرار داده اید ، شخصیت خریدار است. در ابتدا ممکن است احمقانه به نظر برسد ، ایجاد مشتری های جعلی با زندگی و سرگرمی های جعلی ، اما هرچه بیشتر به جزئیات بپردازید ، بهتر است. 

جینکه گفت: "تحقیقات بازار شما باید به هدایت این امر کمک کند ، اما در واقع معنی این امر شناسایی یک شخص خیالی است که بخشی از بازار را نشان می دهد." "شما می خواهید آن را تا جایی که ممکن است دقیق کنید ، از جمله مواردی غیر از اطلاعات جمعیتی."

دمرس افزود: "اگر قبلاً مشاغلی را شروع كرده اید ، پس احتمالاً تصور می كنید كه مخاطب شما در حال حاضر كیست." "اما همیشه ایجاد یک شخصیت مشتری ایده خوبی است - توصیف جمعیتی مشتری هدف ایده آل شما. این می تواند شامل سن ، جنسیت ، وضعیت ازدواج ، شغل ، عنوان شغلی و درآمد سالانه باشد. مشخص کنید تا بتوانید واقعاً شناسایی کنید مطابقت کامل. "

Jaenke مثال خریدار شخصیتی را براساس تجارت خود ارائه داد:

"ما جیم حسابدار داریم. او مرد 45 ساله ای است که یک شرکت حسابداری خفیف موفق را اداره می کند. او سه حسابدار دیگر و یک مسئول پذیرش استخدام می کند و 500000 دلار درآمد دارد. جیم از تماشای گلف و کار بر روی ماشین های قدیمی در لوازم یدکی خود لذت می برد. او در آخر هفته ها تا آنجا که می تواند در تجمعات اتومبیل شرکت می کند. او تجارت خود را از طریق مراجعه و شبکه به 500000 دلار رسانده است اما هنوز نتوانسته است از این علامت عبور کند. او به دنبال راهی است که بتواند این کار را از طریق بازاریابی افزایش دهد. "

5- مخاطبان خود را پیدا کنید.

بدون مشتری نمی توانید یک تجارت موفق داشته باشید ، به همین دلیل است که متخصصان و صاحبان مشاغل باتجربه مخاطب شما را با جدیت جدی درک می کنند.  

جینکه گفت: "بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک با یافتن مخاطب هدف دست و پنجه نرم می کنند." "این به این دلیل است که آنها احساس می کنند با کاهش تمرکز گزینه های خود را محدود می کنند. مهم است که به یاد داشته باشید که انتخاب مخاطب هدف باعث کاهش بازاریابی شما نمی شود ، بلکه فقط توجه شما را متمرکز می کند." [مقاله مرتبط را بخوانید: همه مشتری شما نیستند: مشکلی نیست ]

اما اگر هنوز باز نکرده اید و مشتری ندارید چه اتفاقی می افتد؟ این مکان عادی برای شروع کار است.

"اگر هنوز مشتری ندارید ، به رقبای برتر خود نگاه کنید: آنها چه نوع مشتری هایی را هدف قرار می دهند؟" ور هالن گفت. "چه کسی آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال می کند؟ تعداد انگشت شماری از دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی آنها را بردارید ، و ببینید این افراد چه کسانی را در شبکه های اجتماعی و مواردی که درباره آنها ارسال می کنند دنبال می کنند تا بتوانید از سرگرمی ها و علایق آنها و چیزهایی که در آنها دارند احساس راحتی کنید. مشترک است که باعث می شود انسان ، و نه فقط مشتری احتمالی. "

6. یک وب سایت ایجاد کنید.

حتی اگر قصد فروش آنلاین محصولات را ندارید ، داشتن وب سایت بسیار مهم است. وقتی مشتری بالقوه مشاغل جدیدی پیدا کرد (برای آنها جدید است یا به طور کلی جدید است) ، آنها به دنبال رسانه های اجتماعی و وب سایت خود هستند و به آن تجارت مراجعه می کنند. یک وب سایت تجاری راهی آسان و آسان برای انتقال حقانیت به مخاطبان خود است.

دمرز گفت: "من به مشاغل کوچک توصیه می کنم وب سایت خود را روی وردپرس ایجاد کنند." "شما می توانید از قالب محبوب وردپرس مانند Divi استفاده کنید و سپس از طریق سایتی مانند Upwork برای ساخت و نگهداری وب سایت یک مدیر وب استخدام کنید."

جینکه رویکرد دیگری دارد. وی گفت وردپرس یا یک بستر مشابه باید آخرین چاره باشد.

جینکه گفت: "اغلب مردم در دام کشیدن و رها شدن می افتند." "شرکت هایی که این موارد را ارائه می دهند استفاده از آن را آسان می کنند و ماهانه مقرون به صرفه است ، اما هزینه اضافه می شود و نتیجه نهایی اغلب منحصر به فرد و جذاب نیست. در عوض ، ما پیشنهاد می کنیم یک طراح وب حرفه ای استخدام کنید که بر تجربه مشتری متمرکز باشد. در وب سایت."

با این حال ، وی گفت اگر توسعه وب سفارشی در بودجه نباشد ، پرداخت هزینه اشتراک Divi در وردپرس گزینه بسیار خوبی است.

"این یک صفحه ساز شبیه به یک شرکت کشیدن و رها کردن به شما ارائه می دهد ، اما کد تمیزتر خواهد بود ، نتیجه نهایی منحصر به فرد تر است و پس از پرداخت هزینه سالانه میزبانی Divi ، رایگان است" ، Jaenke گفت "شما همچنین صاحب وب سایت خواهید بود."

7. بودجه بازاریابی را محاسبه کنید.

شما می توانید تمام بازاریابی خود را در داخل انجام دهید ، اما ممکن است بهترین شرط شما نباشد. استخدام یک مشاور یا سپردن امور بازاریابی به یک آژانس بازاریابی مشاغل کوچک را در نظر بگیرید. 

دمرس گفت: "احتمالاً بهتر است یک مشاور استخدام کنید ، حتی اگر فقط برای یک بار مشاوره باشد ، تا بفهمید بودجه خوبی برای تحقق اهداف شما چگونه است." "بودجه ها می توانند بر اساس صنعت ، رقابت و محصول یا خدمات شما بسیار متفاوت باشند. بنابراین ، با یک متخصص به طور خاص در مورد اهداف خود صحبت کنید تا ایده ای در مورد بودجه دریافت کنید." 

از نظر تئوری ، شما می توانید به همان اندازه که می خواهید یا کمتر به بازاریابی خود بپردازید ، اما جائنکه گفت که چقدر هزینه می کنید در یک استراتژی بازاریابی نقشی متوسط ​​دارد.

وی گفت: "به طور كلی ، ما با این ایده كار می كنیم كه مشاغل در صورت درآمد 5 میلیون دلاری یا كمتر 5٪ از درآمد خود را برای بازاریابی و اگر بیش از 5 میلیون دلار درامد داشته باشند ، 8٪ را صرف كنند." "اگر تجارت کوچک فقط 100000 دلار برای سال درآمد داشته باشد ، بودجه بازاریابی آنها فقط 5000 دلار برای سال یا 416.67 دلار در ماه است. این واقعاً تمرکز بر چند حوزه بازاریابی را کاهش می دهد ، که ممکن است گزینه های مناسبی در آن قیمت نباشد. قطعاً نمی توانید به صورت محلی برون سپاری کنید و نمی توانید در داخل استخدام کنید. "

8- کانال های بازاریابی را انتخاب کنید.

کانالهای بازاریابی روشهای مختلفی برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر است. ایمیل همانند فیس بوک یکی از کانال های محبوب بازاریابی دیجیتال است. هر پلتفرمی که برای دسترسی به هر بخش از مخاطبان خود استفاده می کنید کانال متفاوتی محسوب می شود.

جائنکه گفت: "بیشتر صاحبان مشاغل به طور پیش فرض از فیس بوک استفاده می کنند و کانال خوبی برای تمرکز بر روی آن است." "بیشتر مردم هنوز هم به طور روزانه از آن استفاده می كنند ، احتمالاً راه به جایی نخواهد برد و به طور مداوم گزینه های موجود برای صاحبان مشاغل را به روز می كند."

در مورد اینکه کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است ، Jaenke گفت که بهتر است شناسایی کنید که مشتریان وقت خود را می گذرانند ، زیرا ممکن است متوجه شوید که آنها با خانواده و دوستان خود در فیس بوک اعلام حضور می کنند اما در Reddit به دنبال پاسخ هستند. آنها ممکن است هفته ای یک بار ایمیل های خود را بررسی کنند اما هر ساعت اینستاگرام را چک کنند.

نمونه هایی از استراتژی های بازاریابی

سیستم عامل های رسانه های اجتماعی تنها کانال های بازاریابی در دسترس مشاغل جدید و کوچک نیستند. گزینه های بازاریابی دیگری نیز وجود دارد. شما فقط باید بهترین موارد را برای تجارت خود رقم بزنید. 

دمرز گفت: "من توصیه می کنم با یک استراتژی بازاریابی محتوا شروع کنید." "این به معنای ایجاد و انتشار محتوای عالی است که برای افراد مخاطب شما ارزش ایجاد می کند. به این فکر کنید که مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند ، چه س questionsالاتی دارند و چه مشکلاتی را باید حل کنند. محتوایی را منتشر کنید که به این س questionsالات پاسخ دهد و مشکلات آنها را حل کند و آنها دوستت دارم. در نهایت ، آنها حتی مشتری خواهند شد. "

بازاریابی تأثیرگذار استراتژی دیگری است که سالها وجود داشته است. Ver Halen گفت: بازاریابی تأثیرگذار کاملاً می تواند کارساز باشد ، اما برای هر مارک مناسب نیست.

وی گفت: "صنایع B2C ، به ویژه صنایعی كه بیشتر به ارائه خدمات و نه خدمات توجه دارند ، بیشترین بهره را از بازاریابی تأثیرگذار می برند." "من آن را برای صنایع مبتنی بر خدمات یا صنایع B2B توصیه نمی کنم ، و داده ها نشان می دهد که حتی برای صنایع B2C ، به نظر می رسد بازاریابی اینفلوئنسر در حال خروج است."

این استراتژی های بازاریابی بدون کانال ها و سیستم عامل هایی که در آن زندگی می کنند هیچ چیز نخواهد بود ، بنابراین بیایید نگاهی دقیق به کانالهایی که برای استراتژی بازاریابی شما استفاده می شوند ، دقیق کنیم.

نمونه هایی از کانال های بازاریابی

پست الکترونیک

ایمیل بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال است ، زیرا به شما امکان می دهد با کسانی که به طور عمدی ثبت نام کرده اند برای دریافت ارتباطات از شما ارتباط برقرار کنید ، خواه یک خبرنامه ، تخفیف یا اطلاعات عمومی باشد. با این حال ، ی از طریق ایمیل برای افراد آسان است ، بنابراین ایمیل های خود را به گونه ای طراحی کنید که به افراد اجازه دهد بدانند در واقع تجارت شما ارسال آنهاست.

اندی وود ، کارشناس بازاریابی دیجیتال و بنیانگذار باشگاه بازاریابان شر ، گفت: "دنیای آنلاین می تواند یک مکان شگفت انگیز ، عجیب ، نشاط آور ، ترسناک باشد - و تقریباً در مورد هر صفت دیگری که فکرش را بکنید ." "این واقعاً جهانی است که در آن می توانید تقریباً هر چیزی را که تصور کنید می توانید پیدا کنید ، اما متأسفانه ، این شامل چندین ، و است. وقتی به اینترنت می پردازید ، باید مخاطبان خود را متقاعد کنید که شما هستید شما می گویید که هستید ، آنچه دارید می گویید و می توانید آنچه می گویید تحویل دهید. " 

جائنکه گفت که ایمیل از انواع دیگر بازاریابی بهتر تبدیل می شود. "اغلب ، شما [قبلاً] ارتباط گرمی دارید ، زیرا آدرس ایمیل آنها را دارید. ما از ترکیبی از بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال برای تدوین روش یک یا دو پانچ استفاده می کنیم."

شبکه های اجتماعی

با وجود بسیاری از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، و هر روز که بیشتر ظاهر می شوند ، مهم است که بدانید کدام یک از آنها به نفع تجارت شما هستند.

جینکه گفت: "تمرکز بر تلاش خود ضروری است ، بنابراین شما فقط باید یک یا شاید دو بستر رسانه اجتماعی را برای تعامل انتخاب کنید." "اگر بیش از این را بدون شخصی برای انتخاب وظایف انتخاب کنید ، خود را خیلی نازک گسترش می دهید و پیام شما در سر و صدا از بین می رود یا غیراصولی به نظر می رسد."

از طرف دیگر ، لوری ویلکینز ، بنیانگذار Call Outdoors ، طرفدار ورود به هر تعداد سیستم عامل اجتماعی است که می توانید اداره کنید. وی گفت که یک صفحه فیس بوک ، یک صفحه اینستاگرام ، یک نمایه توییتر و یک کانال YouTube همه برای افزایش مخاطبان شما ضروری است. بیایید کمی عمیق تر به هر یک از این سیستم عامل ها نگاه کنیم.

فیس بوک

صفحه فیس بوک یک روش عالی برای صحبت واقعی با مشتری شما در زمان واقعی است. وقتی مطلبی را ارسال می کنید ، برای افراد آزاد است که نظرات خود را ارسال کنند ، نگرانی ها را مطرح کنند و مکالمه را شروع کنند. به عنوان صاحب مشاغل ، می توانید به آن موضوعات بپردازید و با مشتریان خود درباره موضوعات مهم برای آنها گفتگو کنید. ایده ها ، عکس ها و به روزرسانی های مربوط به مشاغل خود را با هدف ایجاد ارتباط شخصی تر با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام

اگر برای بازاریابی مشاغل خود از یک صفحه اینستاگرام استفاده می کنید ، مهم است که در عادت های ارسال خود ثابت قدم باشید ، به چیدمان و شکل ظاهری شبکه خود فکر کنید و عکس هایی را در حالت آماده داشته باشید تا به دنبال محتوا نباشید. با آمادگی به مشتریان خود خواهید فهمید که شما به نحوه ارائه مشاغل خود اهمیت می دهید و منجر به ایجاد صفحه با کیفیت بالاتر در اینستاگرام می شوید. این همه می تواند تعداد افرادی را که می خواهند شما را دنبال کنند و با محتوای شما درگیر شوند افزایش دهد. اینستاگرام امکان بازاریابی اینفلوئنسر را نیز فراهم می کند که می تواند سود خوبی برای نوع مناسب صنعت باشد.

یوتیوب

اگر نوع شغلی دارید که ساخت فیلم در آن مناسب است ، YouTube راهی است که باید دنبال کنید. فیلم هایی از فعالیت ها مانند تمیز کردن فرش ها ، جزئیات بیشتر اتومبیل ها و ساخت صابون ویروسی شده اند زیرا تماشای آنها راضی کننده است و نتیجه نهایی ارزش آن را دارد. به کانال های سایر مشاغل صنعت خود نگاه کنید تا میزان عملکرد آنها را در سیستم عامل ارزیابی کنید و به شما کمک کند تصمیم بگیرید آیا ارزش پیگیری را دارد.

توییتر

توییتر برای تجارت جالب است زیرا ، برخلاف اینستاگرام ، تمرکز اصلی آن عکس نیست و برخلاف فیس بوک ، هدف همیشه شروع مکالمه نیست. اما بسیاری از مشاغل با بازگشت شوخ طبعی خود به مشتریان و همچنین رقبا ، در توییتر موفقیت کسب کرده اند. به زنجیره های فست فود فکر کنید که در مورد کیفیت همبرگرهای مربوطه خود با هم رج می کنند. توییتر کمی راحت تر از فیس بوک است و به خوبی یادداشت های سریع در مورد تجارت شما را وام می دهد. می توانید پیوندی به وب سایت خود یا منبع دیگری را در این یادداشت ها قرار دهید.

پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

PPC روشی برای بازاریابی است که به شما امکان می دهد تبلیغات هدفمندی را در صفحاتی که احتمالاً مشتری شما از آنها بازدید می کند ، قرار دهید. با کلیک بر روی آن تبلیغ مشتری به وب سایت شما هدایت می شود و تنها چیزی که باید پرداخت کنید هزینه کمی برای هر کلیک است. اگر می خواهید مخاطبان جدیدی پیدا کنید یا مشتری بیشتری پیدا کنید ، این می تواند یک کانال عالی برای کاوش باشد. این اساساً برعکس ترافیک ارگانیک است ، اما با استفاده از موتورهای جستجو این امکان را دارد که تجارت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

سایت اینترنتی

شاید از خود بپرسید که چرا این یکی را برای همیشه ذخیره کردیم ، در حالی که به نظر واضح ترین است. دلیل این امر این است که برخی از مشاغل واقعاً از وب سایت هایشان کم استفاده می کنند. وب سایت معمولاً اولین چیزی است که صاحب مشاغل برای بازاریابی ایجاد می کند و اولین چیزی که مشتریان از آن برند می بینند. اما اغلب اوقات ، یک وب سایت برای ایجاد ترافیک و جلب نظر مشتریان جدید بهینه نمی شود. به بهینه سازی موتور جستجوگر خود (SEO) ، از جمله کلمات کلیدی و توضیحات محصول توجه کنید تا وب سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

بازاریابی یک حوزه تخصصی است که بسیاری از مشاغل مستقر کل یک بخش کل برای آن دارند ، اما این یک تجارت کوچک لوکس نیست که همیشه داشته باشد. برای شروع فعالیت در مسیر درست ، از نکات مندرج در این راهنمای بازاریابی برای مشاغل کوچک استفاده کنید

منبع : https://www.businessnewsdaily.com/15769-small-business-marketing-guide.html


هماهنگی پنل اس ام اس تبلیغاتی و استراتژی بازاریابی

آشنایی با درب ضد سرقت و ویژگی های آن

ضد افتاب محصول مهم مراقبت پوست صورت

، ,بازاریابی ,یک ,های ,مشاغل ,کند ,است که ,خود را ,می کند ,، اما ,وب سایت ,انجام تحقیقات بازار ,استراتژی بازاریابی مشاغل ,برای افزایش آگاهی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

گوناگون autelds708 ویلا ساحلی Michael's memory سکوت خاموش lمسجد صاحب الزمان(عج) تازه آباد جنگاه شهرستان سیاهكل Adrian's blog ★&رمــــان و متــن زیبــا&★ د. حامد پورحشمتی درگاه Pilar's page